W 1500 szkołach wystartowała właśnie akcja „Warto być dobrym” organizowana przez Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła” pod patronatem Minister Edukacji Narodowej i UNESCO. Jest to unikalne i innowacyjne przedsięwzięcie, które łączy w sobie promowanie wśród dzieci dobrych postaw z ciekawym podejściem do fundraisingu na rzecz projektów edukacyjnych w ramach społecznie...
Akcja "Warto być dobrym" to największa, interdyscyplinarna kampania edukacyjna w Polsce, kreująca w dzieciach dobre postawy, ucząca poszanowania dla innych ludzi, a także premiująca zachowania prospołeczne i wolontariat. Głównym elementem akcji jest konkurs, skierowany do uczniów 1500 szkół podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych, który każda szkoła prowadzi samodzielnie na podstawie tych samych zasad i z tą samą nagrodą główną – rowerem górskim marki KROSS. Od początku semestru dzieci rywalizują w spełnianiu dobrych uczynków do końca roku w trzech kategoriach: pomoc drugiemu człowiekowi, zaangażowanie w środowisko klasy, szkoły, społeczność lokalną oraz działania globalne na rzecz praw człowieka i ochrony środowiska. Na koniec roku, dzieci pod okiem wychowawcy będą wybierały w każdej klasie ucznia, który okazał się najlepszy a wśród najlepszych z całej szkoły zostanie rozlosowany rower.
Akcje, którą wymyśliło Stowarzyszenie „Przyjazna Szkoła” po raz pierwszy realizowano w kilkudziesięciu śląskich szkołach w 2003 roku. W tym roku stowarzyszenie opracowało nową formułę projektu i po raz pierwszy realizuje ją w takiej skali, w szkołach w całej Polsce. Każda placówka dostała w paczce rower, multimedialny pakiet edukacyjny „Akademia Umysłu 2” do szkolnej biblioteki oraz baner akcji do powieszenia wraz z rowerem na szkolnym korytarzu. Kolorowy baner oprócz logo patronów i sponsorów głównych, posiada 52 miejsca na naklejki, które może wykupić prawie każda firma lub osoba prywatna przykładając jednocześnie rękę do czynienia dobra. Jedna naklejka to koszt 100 zł, każdy może wykupić od 1 do 1500 takich cegiełek jednak tylko jedną na szkołę. Oczywiście szkoła to miejsce w którym uczą się dzieci, więc to co może się znaleźć na takiej naklejce dokładnie określa regulamin sponsora. Cała akcja jest koordynowana przez infolinie, gdzie kilkudziesięciu konsultantów pod numerem 801 999 333 informuje o wszelkich szczegółach. Dziesięć najlepszych szkół, które będą miały najwyższy współczynnik dzieci, które wywiązały się z deklarowanych zadań do wszystkich uczniów, otrzyma po 10 000 zł na cel pożyteczny dla całej społeczności lokalnej który, wybiorą dzieci.
„Dobro potrzebuje wsparcia i promocji w świecie konsumpcji i pogoni za sensacją. Taka akcja to bardzo wiele pozytywnej energii i pomocy w jego krzewieniu wśród dzieci. Dzięki niej młodzież uświadamia sobie, że pomaganie innym jest ważne, daje satysfakcje i czyni nas szczęśliwymi. Nie zrobilibyśmy jej bez wsparcia sponsorów. Wyszliśmy jednak z założenia, że zamiast zdobywać od kilku dużych firm po kilka milionów złotych – także z uwagi na czasy kryzysu, zrealizować ją przy wsparciu bardzo wielu mniejszych firm oraz osób prywatnych. Każdy może przyłożyć rękę do czynienia dobra.” – mówi Aleksander Komaniecki, Prezes Stowarzyszenia „Przyjazna Szkoła”. W szkołach, które zdecydowały się na udział w akcji uczy się ponad 0,5 mln dzieci, jeśli wszystko pójdzie po myśli stowarzyszenia, w kolejnych edycjach będzie brało udział co raz więcej szkół i samych dzieci.
Stowarzyszenie "Przyjazna Szkoła", które ma już 10 lat jest największą organizacja pozarządowa działająca w sektorze edukacji w Polsce, swoimi projektami i akcjami obejmuje cały kraj i 7600 szkół partnerskich. Organizacja, która przekazała już na rozwój edukacji 27 mln zł, zbiera także 1% na rozwój edukacji w polskich szkołach, przekazując im całe środki, które dostaje od rodziców ze wskazaniem na nie. Więcej o stowarzyszeniu można się dowiedzieć na stronie www.ps.org.pl a o akcji na stronie www.wartobycdobrym.pl.
Link do strony artykułu: https://czta.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/najwieksza-kampania-dobra-wystartowala